קורס באורך 30 שעות אקדמיות, המאפשר למידה מעמיקה, חיבור למקרים שעולים מהצוות, וכיסוי סוגיות טיפוליות מגוונות.
הקורס מחולק לשלושה אשכולות – אשכול ילד, אשכול הורים ואשכול מטפלת, כאשר המטרה היא לדון בקשר המשולש:
ילד – הורה – מטפלת
כפי שהוא בא לידי ביטוי אצל ילדים עם קושי התפתחותי, ומשפיע על טיפול התפתחותי.
הלמידה מתבצעת הן מתוך התבוננות בכל אחד מהקודקודים (ילד – הורה – מטפלת) במבט מעמיק, והן מתוך התבוננות על הקשרים שנוצרים בין המשתתפים השונים במשולש. הקורס מלווה בדוגמאות קליניות רבות, וכן יש מקום להבאת דוגמאות על ידי המשתתפות, חיבור מתמיד לשטח, לחדר הטיפול ההתפתחותי עם הסוגיות הייחודיות לו.
בקורס רוכשות המשתתפות הבנה במושגים פסיכולוגים הרלוונטים לטיפול התפתחותי, כגון חרדה, גיבוש תחושת עצמי, קשר הורה ילד והעברה נגדית. כל המושגים מוסברים בצורה נהירה ומחוברת ללא הפסקה אל ילדים עם קשיים התפתחותיים.
בנוסף, המטפלות מכירות תיאורטיקנים כגון וויניקוט וקוהוט, וחוזרות שוב ושוב ליישום של החומר התיאורטי בתוך חדר הטיפול, בהתמודדות בעבודה הטיפולית.
מטפלות שהשתתפו בקורס בעבר מתארות כיצד תובנות שלהן מהקורס חוזרות ומלוות אותן בעבודה הטיפולית שלהן, גם שנים אחרי סיום הקורס. תחושה זו מגדירה היטב את מטרת הקורס – רכישת והעמקת יכולות חשיבה והבנה אודות התהליכים הרגשיים הבאים לידי ביטוי בתוך טיפול התפתחותי, והגברת היכולת להגיב ולהתערב מתוך הבנת הדינאמיקה הרגשית, על מנת לתת לילד.ה טיפול התפתחותי מתאים ומגדל.
מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר.
הצטרפו לרשימת תפוצה במייל לקבלת תוכן טיפולי מעניין, המלצות על ספרים מרתקים הקשורים לטיפול, ועדכונים לגבי הרצאות.
כל הזכויות שמורות לנועה שיינין
עיצוב ובניית האתר ע״י כפיר דיגיטל